genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 12 mei 2017

Asperges, krachtvoer voor lopers en voor niet-lopers #runnersfood

Ben ondertussen weer volop aan het lopen, gelukkig want lopen maakt me zo blij.
Heb de marathonwens uitgesteld naar oktober en kan nu weer relaxed genieten in de natuur.
Ondertussen blijf ik, zoals dit zo zal zijn de rest van mijn leven, elke dag worstelen met de kilo's.
Ja ik ben tevreden maar een paar kilo minder (en dit zeg ik nu al een paar maand) zou gemakkelijker zijn. Er staan een aantal mooie wedstrijden voor de deur en die wil ik al huppelend kunnen doen.
De Stadsloop in Gent is de eerste en ik zal er staan. Al een week géén alcohol en geen suiker en vooral ik eet enkel tussen 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds. Een lange tijd 'vasten' maakt je lichaam proper.
Genoeg gepraat, tijd voor een recept!
Mijn favoriete ontbijt kennen jullie allen al.
Maar deze voltreffer kan je gerust op smullen als middag- of avondeten.
Zeer gemakkelijk om te maken en keilekker en vooral...megagezond, DOEN!

Groene asperge en avocadosoep

Nodig voor 4 ruime porties
    • 500 g groene asperges
    • 2 limoenen (schoon geboend)
    • 150 g Griekse yoghurt, vol ongesuikerd
    • 15 g munt
    • 2 avocado's
    • 100 ml water

Bereiding
Snijd de houtachtige onderkant van de asperges en ook de koppen van de asperges en houd apart. Snijd de rest in stukken. Kook de aspergestukken in water met zout 3 min. Giet af. Kook ondertussen de aspergekoppen in 2 min. beetgaar. Neem met een schuimspaan uit de pan. Rasp de groene schil van de limoenen en pers de vruchten uit. Doe het rasp en sap samen met de aspergestukjes, muntblaadjes en yoghurt in een ruime kom. Snijd de avocado's overlangs doormidden. Verwijder de pitten en schep het vruchtvlees met een lepel uit de schil. Doe met 100 ml water in de kom. Pureer met een staafmixer tot een egale soep. Verdeel over 4 glazen of soepkommen en garneer met de aspergekoppen. 
En dat ik afzag in het mooie maar vooral pittige Mater.
Of waren de benen nog een beetje moe van de Vlaamse Ardennenloop van zondag?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten