genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 8 december 2016

Carrotcake, birthdaycake for the runners, samen genieten met Joggingclub Kruishoutem

Verjaren is ook zo leuk omdat je kan trakteren.
En ik doe dit liefst met zelfgemaakt gebak. Woensdagavond waren de lopers van de Joggingclub Kruishoutem aan de beurt. Op woensdag lopen we daar rondjes op de piste van Kruishoutem.
Op vraag van de proevers....het recept!
Ik gebruikte
  • 4 eieren
  • 2 bananen (rijpe)
  • 200 ml yoghurt (ik gebruikte griekse)
  • 1/2 zakje bakpoeder
  • koekkruiden, een halve koffielepel (van de AH)
  • 400 gr amandelmeel
  • 4 eetlepels agavesiroop
  • 50 gr kokosbloesemsuiker
  • een handvol rozijnen
  • een handvol walnoten
  • véél geraspte wortels, ik heb ze niet gewogen maar ik denk toch een 700 gr
Alles mengen en in een grote schotel doen.
Bakken gedurende een uur op 180°C. Check de baktijd met een mes of een priem en eventueel een beetje langer laten bakken.
Van dit recept kan je toch gemakkelijk 30 stukjes snijden.

Lekker!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten