genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 4 september 2016

Eet- en beweegdagboek, vrijdag 2 en zaterdag 3 september

De vrijdag is de laatste werkdag van de week denk je? Neen toch niet, ik was zaterdag ook van de partij op het werk...
Ik begon de vrijdag met een half uur heel intensief oefeningen doen, het zweet liep me van de rug en dit om 6h 's ochtends.
Ik dronk een skinny shake en kroop op mijn fiets voor een rit van 17 km naar het werk.
Goe tempo!
Om 12h30 was het tijd voor een thermos verse soep en een slaatje met tonijn, tomaat en een 'slechte' avocado, niet leuk...
Om 16h30 verorberde ik het laatste bloemkoolbroodje en nog een aantal stukjes cracker.
Terug op fiets voor de terugrit werk-huis.
Om 19h werden we verwacht bij vrienden voor een pool-party maar het regenweer strooide roet in het eten...jammer.
Maar het eten was subliem!




Gezonde hapjes met zalm en avocado, lekkere opgevulde eitjes en gevulde vijgen met geitenkaas.
Moussaka zonder aardappelen, waarbij ook de tweede portie vlotjes naar binnen ging.
We sloten de avond af met gepocheerde abrikozen en perziken, vergezeld van geroosterde amandelschilfers en vanille-ijs. Het ijs gaf ik door naar familie.
Ik dronk liters water en een paar tassen koffie, de vrijdag in schoonheid afgerond.

En na een korte nacht weer van de partij om te werken.
Ik sloeg het ontbijt over na de huzarenmaaltijd van gisteren en dronk psylliumvezels. 's Middags maakte ik een kipgerechtje met wortel en courgette.
Een drukke namiddag met boodschappen doen en in de kookpotten vliegen, want leuk leuk, bezoek 's avonds.
En je gelooft het nooit, we konden tot 's nachts buiten zitten, prachtige avond.
Gezonde hapjes met veel groenten, een voorgerecht van mango, granaatappelpitjes en handgepelde garnalen (met dank aan de helpende handen bij het bezoek) en een hoofdgerecht van gevulde kip (met olijven, mozzarella en zongedroogde tomaten), bloemkoolrijst met groenten, aardappels in de oven, mange-tous en sla.
Het dessert was de gekende blueberrycake.
Alweer een geslaagde 'gezonde' en leuke avond!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten