genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 28 augustus 2016

Healthyfood, de weg naar de halve marathon is gebouwd op gezonde voeding, seedcrackers, omeletwraps and partytime.

Nog 35 dagen en het is zover.
Af en toe word ik een klein beetje nerveus maar ik heb vertrouwen...
Mijn conditie zit goed, ik fiets, loop en probeer toch nog die laatste 4 kilo minder te halen tegen mijn eerste grote uitdaging.
En ik ga met jullie een engagement aan.
Ik post tem 30 september elke dag wat ik eet/drink/beweeg.

Dus dag 1 is er en ik begin eraan, we zijn zaterdag 27 augustus.
Het werd een super korte nacht na een trouwfeest van een collega.
Maar een heel vroege ochtendloop is aan de orde, we laten ons niet kennen door een nachtrust van 4 uur.

10.5 km met een hartslag van gemiddeld 138, op het gemak maar o zo leuk.
Ik deed ook nog buikspieroefening gedurende 15 min.

Bij het opstaan drink ik 2 glazen lauw water, 1 kop straffe groene thee en ik eet een banaan.
Voor ik begin te lopen drink ik een glas sportdrank (Pre-workout van Body and Fit)
Na mijn prestatie geniet ik van een eiwitshake met banaan (Smart Protein van Body and Fit)

Veel water erna en dan wachten met eten tot de lunch klaar is.


We gaan vandaag voor Italiaanse omeletwrap. Eenvoudig, super gezond en handig als meeneemlunch.
De hoeveelheden voor mijn deel waren
  • 1 wrap gemaakt van 1 ei losgeklopt met een beetje verse peterselie en Italiaanse kruiden en gebakken in een mespunt kokosolie
  • 50 gr gerookte zalm
  • zoete aardappelpuree (1 kleine zoete aardappel laten garen in de Thermomix, mixen en kruiden met peper en zout)
  • 1 tomaat
  • 1/2 rode paprika



De wrap heb ik belegd met de lauw-warme puree, erop de tomaat en de paprika en oprollen.
Het was super lekker.

Als tussendoortje maakte ik zaadcrackers.

Voor een ganse doos vol (weet niet hoelang ik ermee zal doen?!) gebruikte ik
  • 100 gr pompoenpitten
  • 100 gr zonnebloempitten
  • 35 gr lijnzaad
  • 2 eetlepels kokosolie
  • 2 eieren

Alles mengen en op een bakplaat (voorzien van bakpapier) zo dun mogelijk uitdrukken.
Bakken gedurende 25 minuten op 160°C.

Moet ik hierbij een tekening maken, ik denk het niet, zo lekker!!!! Ik beperkte mij tot 2 stukken (relatief hé...)

Tussendoor dronk ik véél water, groene thee en een tas koffie.

Het bezoek aan mijn vader in het rusthuis hield ik heel rustig. Enkel een groene thee en het koekje en suikertje bleven waar ze hoorden, namelijk ongeopend aan de rand van mijn schoteltje.
Bij mijn jarige schoonzus genoot ik van spuitwater met een handjevol blauwe bessen.

's Avonds hebben we een feest in Brugge. Voor ik vertrok dronk ik enkele glazen water en een theelepel psyllium. De rit duurde mij net iets te lang, je raadt het al, ik moest plassen natuurlijk.
En parkeren is daar niet evident, dus we deden er nog een half uur goed doorstappen bij :-), en dan eindelijk een toilet! Geluk zit soms in kleine dingen...

Het was een prachtig feest,  150 mensen op een mooie locatie in hartje stad. De schoonste dag van het jaar denk ik, 34 graden, leuke babbels en knabbels.
De apero en hapjes sloeg ik over, water was de boodschap.
Het buffet bestond uit sardientjes op de barbecue, calamaris in tomatensaus en gehaktballetjes met boontjes-tomatensaus. Er waren gebakken aardappels, tomaten, sla, ratatouille en een heerlijke salade met witte bonen, linzen, pijpajuintjes, en feta.
De foto is genomen in het donker en kan de lekkernij niet zo tonen zoals het zou moeten zijn.
Het smaakte, schepte een tweede keer op en ik dronk toch één glas rode wijn, voor de rest water.

Om 2h (het was toen nog 24°C) kwamen we huiswaarts na een prachtige dag.
Dodo en op naar de zondag, die vroeg zal beginnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten